5 ideer for å få flere besøkende i butikken din

Én ting er å gi kundene dine god service når de besøker butikken din. Det er noe annet å få nye kunder inn i butikken. Vi har samlet fem ideer til hvordan du kan gjøre kundene oppmerksomme på butikken din, som du kan hente inspirasjon fra.

1. Bli funnet av nye kunder

Det er ikke alle som tilfeldigvis går forbi butikken din. Kanskje bor de i nabobyen eller jobber i nærheten og på den måten kan de være potensielle kunder.

Sørg for at butikken din er synlig på google. Du kan gratis lage en konto på «Google My Business», der du kan legge til stikkord, åpningstider og bilder av butikken din.

2. Lag et online utstillingsvindu

Bruk sosiale medier til å promotere butikken din ved å vise fram varene dine på f.eks. Instagram eller Facebook. Det er så enkelt som å ta bilder med mobilen din og dele tilbud og spennende nyheter. Det er smart å bruke mange emneknagger (hashtags) på Instagram, sånn at du dukker opp i flere søk.

3. Bruk dine nabobutikker

La klesbutikken ved siden av deg servere din kaffe og still ut deres klær i din kaffeshop. Bruk og anbefal hverandre og lokk kunder til å besøke begge steder når de er ute og handler.

4. Lær mer om butikken din

Omsetningstallene dine kan fortelle deg mer om bedriften din enn bare økonomien. Med vår gratis app MyPayments kan du som Nets-kunde f.eks. se hvilke tidspunkter du har det mest travelt. Dette er god input når du skal planlegge vakter og ansette ekstrahjelp.

Les mer om MyPayments her.

5. Gå ut av butikken eller inviter til noe inne

Beveg deg ut på fortauet og vis fram noe av det som gjør butikken din spesiell. Eller inviter folk inn til et arrangement, som gjør det greit å komme inn og kikke, selv om kunden ikke planla å kjøpe noe. På denne måten kan du fange kunders oppmerksomhet.

Anna Lillejordet Rønningen

Anna Lillejordet Rønningen

Anna jobber som Digital Marketing Assistant i Nets med ansvar for Norge og hennes fokus ligger primært på å tilpasse innhold til det norske markedet. Dette gjelder både blogger, innhold på vår nettside og kommunikasjon med både kunder og partnere.

Følg Anna Lillejordet Rønningen på

Kommentarer (0)

Det er ingen kommentarer ennå

Bli den første til å kommentere innlegget.