Forhandlere overalt er ivrige etter at kundene skal komme tilbake. Spørsmålet er bare hvordan man kan trekke kundene tilbake i butikken. Med redusering av sosial distansering og restriksjoner på grunn av pandemien, bruker folk mer penger igjen og folk er tilbake på jobb og på reise. Robust markedsføring, aksept av nye betalingsalternativer og lojalitetsprogrammer er viktige hensyn for forhandlere som håper å øke besøket i butikken. Personlig service og kundeoppmerksomhet kan bygge lojalitet og øke den gjennomsnittlige summen som kundene bruker i din butikk. Men hvordan kan bedrifter bidra til at forbrukerne kommer tilbake til butikkene sine? Her er fem tips forhandlere bør tenke på for å få folk tilbake til butikkene sine.
Dette blogginnlegget er publisert i samarbeid med Discover® Global Network.
Den originale engelske artikkelen kan du lese her.
Alle har sine favorittbutikker, og lojale kunder bør bli anerkjent og målrettet av bedrifter, siden de kan være talspersoner til andre potensielle kunder. I tillegg til å stole på familie og venner, henvender forbrukere seg ofte til anmeldelser på nettet – enten for å legge igjen kommentarer eller søke veiledning. Ifølge en fersk undersøkelse verdsetter og stoler 84% av kundene like mye på anmeldelser på nettet som muntlige anbefalinger.1
Hvem elsker ikke tilbud? Å tilby spesielle rabatter eller lojalitetsprogrammer til butikkbesøkende og oppmuntre nettkunder til å besøke dem personlig er gode måter å øke den gjennomsnittlige forbrukssummen på. Lojalitetsprogrammer belønner eller tiltrekker seg nye kunder, samtidig som det å tilby kuponger og gaver i butikken er en god måte for kundene å spare penger på.
Dagens kunder har det travelt og ønsker å unngå en langvarig betalingsopplevelse. Enten om det er den mest travle dagen i året, eller utenfor rushtiden har selgere en konkret mulighet til å forsterke kundetilfredsheten når de er i butikken, så det er avgjørende å gjøre betalingsprosessen sømløs. Å ha godt trente ansatte og oppdaterte mobilalternativer, selv i butikk, kan bidra til å minimere lange ventetider i betalingsprosessen og er en fin måte å få lojale kunder på.
Rabatter er gode, men forbrukere elsker også å smake, lukte og prøve produkter før de kjøper. «Prøv før du kjøper» kjøpsopplevelsen kan legge til spenning og gi en følelse av engasjement. Det er den praktiske opplevelsen folk har ønsket seg siden nedstengningene, og hovedmålet er å sikre kundetilfredshet.
Kunder har varierende tidsplaner og travle liv – og mens noen like å handle i rushtiden foretrekker andre å komme når butikken har færre kunder. Å utvide åpningstidene eller promotere ekstra tider som lar folk velge å handle i butikk når det passer for dem er en effektiv måte å øke trafikken på. Dette kan bety at bedrifter må ansette flere medarbeidere for å dekke utvidede timer eller vurdere å investere i teknologier som selvbetjeningskasser hvis det er vanskelig å skaffe tilgjengelig personale.
Kilder
1. MarTech, February 2022. What is Customer Experience and Why Does It Matter?
Anna jobber som Digital Marketing Analyst i Nets med ansvar for Norge og hennes fokus ligger primært på å tilpasse innhold til det norske markedet. Dette gjelder både blogger, innhold på vår nettside og kommunikasjon med både kunder og partnere.
Disse innleggene handler om fysisk butikk
Nets er en europeisk-basert leverandør av betalingstjenester. Selskapet har vært kjent som Nets siden 2010, men har en historie som går tilbake til 1968.
© 2021 Nets A/S, Alle rettigheter reservert
Kommentarer (0)
Det er ingen kommentarer ennå
Bli den første til å kommentere innlegget.