Har du noen gang lurt på hvem nettets storforbruker er? Det finnes visse typer konsumenter som det er verdt å holde et ekstra øye med, som e-handelens storforbrukere. De som både handler oftere og bruker mer penger enn gjennomsnittet.
I denne bloggen finner du ut hvordan en riktig netthandelsekstravagant anno 2018 ser ut, og ikke minst hvordan du tiltrekker og tilfredsstiller nettets storforbruker. I vår rapport, Norsk E-handel 2018, har vi døpt han Mr. Big Spender.
For å lage en profil av "The big spenders" har vi gjennomført en undersøkelse blant 1 000 norske konsumenter. Vi har dykket ned i disse tallene og sett på gjennomsnittet av de 100 konsumentene som bruker mest penger på nett.
Internettets Mr. Big Spender 2018
Grunnen til at jeg referer til storkonsumenten som 'han' og ikke 'hun', er helt enkelt fordi det er overvekt av menn blant storforbrukerne. Det betyr ikke si at det ikke finnes kvinnelige storforbrukere. En typisk Mr.Big Spender er mellom 33-44 år og bor i Oslo, Akershus eller Trøndelag.
Mens en gjennomsnittlig konsument bruker kr. 3 272 i måneden på nett, bruker Mr. Big Spender kr. 16 000. En storforbruker sitter ikke og handler daglig, men når han handler er det for større beløp. På nett bruker han spesielt mye penger på mat, men også på reiser som inkluderer bl.a. flybilletter, transport, og hotell.
Hvordan kan du som nettbutikkeier tilfredsstille Mr. Big Spender?
Easy betalingsløsning er enkel å komme i gang med for nettbutikkeiere, og muliggjør ett-klikk-betaling for Mr. Big Spender!