Oppnå bedre markedsføring med smartklokker

Selv om smartklokkene ikke er like godt kjent som smarttelefonene, blir de stadig vanligere. Til tross for denne trenden er det få bedrifter som har utviklet en strategi som inkluderer smartklokkene i markedsføringen.
Heldigvis betyr dette at du har en god sjanse til å skille deg ut fra konkurrentene. Nedenfor beskriver vi måter du kan bruke smartklokkene på som kan hjelpe deg å komme i gang med markedsføringen din.

 

Bruk GPS-funksjonen som salgverktøy

Siden GPS-teknologien er integrert i de fleste produkter med bærbar teknologi, kan du enkelt bruke kundenes fysiske plassering til å nå fram med lokal markedsføring. Du kan, for eksempel, sende et varsel i øyeblikket en kunde går inn i din butikk, der du tilbyr 20 prosent avslag på et kjøp.

Skal du få kundene til å være villige til å motta varsler, må du sørge for at du skaper ekte verdi. Tenk på hvordan en smartklokke kan fungere uavhengig av kundens telefon og sørg for at varselet er kort og presist.

Tenk nytt om søkemarkedsføringen

Smartklokker handler om bekvemmelighet. En bruker kan enkelt diktere og sende en tekstmelding direkte fra smartklokken. Å bruke stemmen i stedet for tommelen er en stor endring i vane som kan påvirke hvordan kundene kommuniserer og forholder seg til virksomheten din.

Et område som du bør ha fokus på, er søkemarkedsføring. Med søkemarkedsføring mener vi all markedsføring som dukker opp når forbrukere gjør nettbaserte søk. Vurder å endre søkekampanjene dine i tillegg til nettstedet ditt for å optimere søkemulighetene for stemmediktering. Dette kan hjelpe fordi kundene som søker via smartklokker ofte bruker andre ord og formuleringer enn ved vanlige nettbaserte søk. Forbrukeren vil oppføre seg annerledes og vil mest sannsynlig søke ved å stille spørsmål. Derfor har flere selskaper utviklet nye kategorier av svar på vanlige spørsmål på nettsidene sine for å optimalisere funksjonaliteten til stemmesøkene.

Kundene endrer vaner over tid

Når kundene blir mer komfortable med forskjellige enheter, kan forretningene kommunisere med dem gjennom alle steg på kjøpsreisen for å opprettholde lojaliteten. Smartklokken er én måte å gjøre dette på. En sterk strategi som utnytter alle slags enheter, vil gi mulighet til å benytte de forskjellige sterke sidene til hver enhet i tillegg til at man skaper en enkel og behagelig opplevelse for kundene.

Uansett hvilken strategi du velger, er det viktig å begynne å teste nå. Hvis du tester ut hva som fungerer i dag, vil det gi deg et forsprang i framtiden. Så fort det blir vanlig å bruke smartklokker, er det om å gjøre å følge med.

Anna Lillejordet Rønningen

Anna Lillejordet Rønningen

Anna jobber som Digital Marketing Assistant i Nets med ansvar for Norge og hennes fokus ligger primært på å tilpasse innhold til det norske markedet. Dette gjelder både blogger, innhold på vår nettside og kommunikasjon med både kunder og partnere.

Følg Anna Lillejordet Rønningen på

Kommentarer (0)

Det er ingen kommentarer ennå

Bli den første til å kommentere innlegget.