Webinar 15.juni kl. 09.00
Store internasjonale markedsplasser anses ofte som en trussel mot lokale nettbutikker, ettersom de gir kundene tilgang til alle verdens produkter til pressede priser. 28.okt 2020 startet netthandelsgiganten Amazon det Nordiske inntoget med Sverige og åpnet den svenske versjonen av nettbutikken sin. Men hvor mange svensker handler regelmessig fra markedsplasser, og hvor stor betydning har de egentlig?
Samtidig som markedsplasser som Amazon og CDON har et enormt produktutvalg, åpner stadig flere svenske detaljhandlere som Stadium og Åhléns opp for at andre varemerker kan selges hos dem – og blir dermed en mer nisjebasert markedsplass med kuratert innhold.
Hvilke muligheter har nettbutikker til å nå ut via markedsplasser, og hvordan skal man velge mellom de store aktørene og de lokale og nisjebaserte alternativene?
Patrik Müller, e-handelsekspert hos Nets, tar utgangspunkt i innsikter fra Nets' rapport Svensk E-handel 2021, og Christer Pettersson, e-handelssjef i Hultafors Group, diskuterer fordeler og ulemper med de ulike markedsplassene og gir tips om hvordan man som nettbutikk kan lage en strategi for å finne riktig balanse med økt eksponering, uten at det går på bekostning av marginene.
Har du ikke mulighet til å bli med 15. juni? Meld deg på likevel, så får du tilgang til opptak av webinaret.
|
Patrik Müller er en populær foreleser, rådgiver og fremtidsspaner i nordisk e-handel. Han jobber som e-handelsekspert hos Nets og svarer også på e-handelsspørsmål i media. Patrik har fulgt nøye med på e-handelens utvikling siden år 2000. |
Fyll ut dette skjemaet for å melde deg på webinaret. Du melder deg samtidig på vårt nyhetsbrev, som du til enhver tid kan melde deg av.
Nets er en europeisk-basert leverandør av betalingstjenester. Selskapet har vært kjent som Nets siden 2010, men har en historie som går tilbake til 1968.
© 2021 Nets A/S, Alle rettigheter reservert