Vil du tiltrekke storforbrukeren til nettbutikken din og konvertere han til kunde? Da krever det at du vet hvem storforbrukeren er, og hvordan forbrukeratferden hans ser ut online. Selv om mange tror at det er kvinner som shopper tonnevis av sko, så er det faktisk en mann som bruker flest penger på e-handel.
Menn vs. Kvinner
Det er viktig å poengtere at selv om menn bruker flere penger enn kvinner på nett, er det kvinnene som handler oftest. Når vi snakker om Mr. Big Spender er det altså et uttrykk for beløpet han handler for. Helt konkret bruker internettets storforbruker ikke mindre enn 12069 kr. om måneden på nettet, og han foretrekker å shoppe via mobilen.
Hvem er Mr. Big Spender?
Han er 46 år, bor i en mellomstor by og shopper ofte klær, sko og tilbehør på nettet. Mer enn halvparten (66%) i denne målgruppen shopper på utenlandske nettbutikker. Er han ikke fornøyd med nettbutikken eller vilkårene, så avbryter han enkelt kjøpet. Misnøye med nettbutikken kan bestå av flere forskjellige ting, men mobiloptimering og muligheten for å lagre kortopplysningene er viktige funksjoner for Mr. Big Spender.
Han bruker 2406 kr. på flybilletter og 1926 kr. på hotell i måneden. Man kan si han er glad i å reise, men det er ikke bare det han bruker penger på.
Dette bruker Mr. Big Spender penge sine på
Topp 3 |
Så mange kjøper |
|
Varer |
Klær, sko og tilbehør |
67% |
Kropp og helse |
50% |
|
Hjemmeelektronikk |
49% |
|
Tjenester |
Billetter |
66% |
Digital media |
58% |
|
Telekommunikasjon |
49% |
|
Reiser |
Flybilletter |
79% |
Hotell |
76% |
|
Tog og buss |
61% |
Vil du bli klokere på norsk netthandel? Last ned rapporten Norsk e-handel 2017 gratis.
Disse innleggene handler om norsk e-handel
Nets er en europeisk-basert leverandør av betalingstjenester. Selskapet har vært kjent som Nets siden 2010, men har en historie som går tilbake til 1968.
© 2021 Nets A/S, Alle rettigheter reservert
Kommentarer (0)
Det er ingen kommentarer ennå
Bli den første til å kommentere innlegget.