Endelig er tiden inne for ta et dypdykk ned i e-handelstallene fra året som gikk.
Nets' e-handelsrapport for 2021 er klar, og den byr på en rekke overraskelser og spennende innsikter.
Hvorfor har umerkede pakker dukket opp over hele Europa? Hvorfor har bestemødre begynt å nynne til låter fra Jay-Z? Bruker nordmenn mest penger på poker eller Fortnite? Få svarene på disse spørsmålene, og mye mer, når vi ser nærmere på nordmenns kjøpevaner på nett i 2021.
Rapporten er full av råd, innsikter og lokale kjøpstrender som du kan benytte for å øke salget i nettbutikken din og ta nye markedsandeler. Den inneholder benchmark-tall for bransjen din, slik at du enkelt kan se hvordan du presterer sammenlignet med konkurrentene dine – enten det er din gamle venn Asbjørn eller nettgiganter som Amazon og Wish.
Basert på håndfaste data viser vi deg i tillegg hvordan du kan overleve og ta nye markedsandeler i ulike regioner.
Hvert år samler Nets inn informasjon om hva forbrukerne kjøper på nett, hvordan de foretrekker å betale – og hva de er opptatt av når de handler. Undersøkelsen dekker åtte regioner, og titusenvis av respondenter har bidratt. Vi analyserer hvert enkelt funn fra undersøkelsen og ser dem i lys av tidligere og nåværende markedstrender. På den måten kan vi hjelpe nettbutikker med å ta i bruk beste praksis for å oppnå langsiktig suksess.
Denne rapporten legger utelukkende vekt på det norske e-handelsmarkedet, men vi har også hentet inn tall for Sverige, Østerrike, Tyskland, Sveits, Italia og Danmark. I år har vi sett nærmere på
Det er mye mer å utforske i årets rapport enn det som er nevnt ovenfor, så gjør deg klar for å ta et ordentlig dypdykk i norsk netthandel!
Med et mandat til å jobbe hjemmefra byttet folk ut jobbantrekket med kosebukse – og henvendte seg i større grad til nettet for å handle inn sine daglige nødvendigheter. Vi kan trygt si at nordmenns handlevaner endret seg under pandemien! Med inntoget av gigantiske markedsplasser som Amazon, og en usikker geopolitisk situasjon, er markedet uforutsigbart. Da gjelder det å være godt forberedt.
Nettbutikker må ha en fremtidsrettet strategi som tar utgangspunkt i hvordan norske forbrukere faktisk handler på nett – og hva de er mest opptatt av. Denne innsikten får du i e-handelsrapporten for 2021.
Dette er lykkedagen din!
E-handelsrapporten for 2021 er nå publisert på nett. Du kan laste ned hele rapporten ved å besøke nettsiden vår. Rapporten er full av tips, triks og råd som du kan dra nytte av for å øke salget og ta nettbutikken din til det neste nivået.
Du kan også lese tallene for e-handelsmarkedene i Sverige, Østerrike, Tyskland, Sveits, Italia og Danmark ved å klikke på lenkene ovenfor.
Vi håper du liker årets e-handelsrapport. Kontakt oss gjerne for å fortelle hva du synes om rapporten, og hvordan vi kan gjøre den enda bedre til neste år. Meningene dine betyr mye for oss!
Og husk: Leter du etter en enkel betalingsløsning som hjelper deg å dra full nytte av fremtidige trender, samtidig som du beskytter deg mot internasjonal konkurranse, trenger du ikke lete lenger enn til Nets Easy.
Besøk nettsiden vår for mer informasjon, eller kontakt oss for å motta en demonstrasjon.
Jeg jobber som markedsansvarlig i Nets med fokus på våre e-handelsløsninger, og blogger naturligvis om netthandel. Det er viktig for oss at våre kunder lykkes med netthandel og publiserer derfor jevnlig blogginnlegg relatert e-handel til inspirasjon, motivasjon, og læring. Send meg gjerne kommentarer, spørsmål eller tema du ønsker å lese mer om. Dersom du ønsker å være gjesteblogger kan du ta direkte kontakt med meg: smaji@nets.eu
Disse innleggene handler om norsk e-handel
Nets er en europeisk-basert leverandør av betalingstjenester. Selskapet har vært kjent som Nets siden 2010, men har en historie som går tilbake til 1968.
© 2021 Nets A/S, Alle rettigheter reservert
Kommentarer (0)
Det er ingen kommentarer ennå
Bli den første til å kommentere innlegget.