Betalingsløsningen Easy fra Nets gjør det enklere for kunder over hele verden å bestille kaffe i verdensklasse fra nettbutikken til Tim Wendelboe. Samtidig unngår den tidligere verdensmesteren i baristakunst svindel og kan sikre kundene sine en trygg og god handel.
Tim Wendelboe har jobbet med kaffe i 22 år og har vunnet både norges- og verdensmesterskap i baristakunst. Dette har gitt ham muligheten til å reise jorden rundt for å lære mer om kaffe og hvordan den lages til perfeksjon. Nå driver han kaffebrenneriet og espressobaren med samme navn i Oslo, som helt siden lanseringen i 2007 har vært et populært besøkssted for mennesker over hele verden.
Tim Wendelboe og de andre ansatte merket kort tid etter oppstarten at kaffen deres var ettertraktet, og startet derfor tidlig opp med nettbutikk.
Vi fikk flere telefoner og e-poster fra folk over hele verden som lurte på om vi kunne sende kaffe, så vi startet med netthandel allerede i 2007, sier Tim.
Siden den gang har Tim Wendelboe opparbeidet seg en voksende fanskare – både blant de lokale osloborgerne og i resten av verden. I lokalene deres på Grünerløkka står både unge og gamle i kø for å smake den ettertraktede kaffen, og mange har også funnet ut hvordan de enkelt kan bestille kaffeposene hjem til døra.
I dag er kundene våre spredt over store deler av verden, og vi sender kaffen vår til både privatpersoner, kaffebarer og restauranter blant annet i Indonesia, USA og Australia, sier Tim.
Kort tid før coronakrisen lanserte Tim Wendelboe nye nettsider, der Easy fra Nets ble valgt som betalingsløsning. Her kan kaffetørste kunder enkelt bestille favorittkaffen sin og velge å betale med kort, faktura eller Vipps.
Vi har mistet mye av salget vårt til restauranter og andre serveringssteder under coronakrisen, men vi ser at bestillingene på nett, blant annet kaffeabonnementet vårt, har økt betraktelig. Det er ingen tvil om at det er enklere å bestille og betale for kaffe på den nye nettsiden vår enn den gamle, sier Tim.
Når Easy har lagret kort-, faktura- eller adresseopplysninger én gang, trenger ikke kunden å fylle ut dette på nytt neste gang de bestiller varer fra nettsiden. Dette gjør det enkelt å velge et produkt, sjekke ut og betale, noe som hindrer at kunden hopper av midt i bestillingen.
Jeg tror kundene våre setter pris på at det er lettvint og trygt å betale på nett – og at det går raskt, med færrest mulig klikk. Vi ser at stadig flere bruker telefonen sin når de handler på nettet. At Easy i tillegg tilbyr betaling med Vipps er derfor en stor fordel for oss, sier Tim.
For å ta betalt av kundene sine brukte Tim Wendelboe tidligere en betalingsløsning levert av en amerikansk aktør – en løsning de ikke var spesielt fornøyd med.
Med den gamle løsningen opplevde vi en del svindel. Det var blant annet flere av kundene våre som fortalte at de ikke hadde fått levert varene sine, selv om vi hadde fått beskjed om det motsatte. I tillegg kostet løsningen oss mer per transaksjon, sier Tim.
Han forteller videre at det i tillegg var utfordrende å måtte forholde seg til kunderådgivere som befant seg på den andre siden av Atlanterhavet.
De var ikke nødvendigvis våkne når vi trengte hjelp. Da er det lettere å forholde seg til Nets, som befinner seg i samme tidssone og alltid står klare når vi trenger hjelp. Til tross for noen små innkjøringsproblemer gikk implementeringen av Easy veldig greit for seg. Vi er ganske enkelt veldig fornøyde, avslutter han.
Les også om wee.no som økte sin omsetning med 30% etter å ha byttet betalingsløsning til Easy, eller Delicatessen catering som er tilfreds med å slippe unna risikoen som er forbundet med fakturabetaling nå som de tilbyr Easy betalingsløsning.
Er du nysgjerrig på å finne ut hvordan Easy kan være med på å øke salget til bedriften din og gjøre det tryggere og enklere for kundene å handle fra deg? Opprett en gratis testkonto i dag og gå live når du er klar, eller ta kontakt med oss for å finne ut mer om hvordan vi kan hjelpe deg!
Jeg jobber som markedsansvarlig i Nets med fokus på våre e-handelsløsninger, og blogger naturligvis om netthandel. Det er viktig for oss at våre kunder lykkes med netthandel og publiserer derfor jevnlig blogginnlegg relatert e-handel til inspirasjon, motivasjon, og læring. Send meg gjerne kommentarer, spørsmål eller tema du ønsker å lese mer om. Dersom du ønsker å være gjesteblogger kan du ta direkte kontakt med meg: smaji@nets.eu
Disse innleggene handler om netthandel
Nets er en europeisk-basert leverandør av betalingstjenester. Selskapet har vært kjent som Nets siden 2010, men har en historie som går tilbake til 1968.
© 2021 Nets A/S, Alle rettigheter reservert
Kommentarer (0)
Det er ingen kommentarer ennå
Bli den første til å kommentere innlegget.