Payments Outlook: Skreddersydde handleopplevelser

Hos Nets har vi tatt på oss fremtidsbrillene og sett på hvordan vi forventer at måten vi betaler på vil utvikle seg de kommende årene. Resultatet er en rapport som vi kaller "Payments Outlook 2021", der vi fokuserer på åtte temaer når det gjelder betalinger.

Ett av de åtte temaene er "Customised Privacy" (skreddersydd behandling av personopplysninger). Dette temaet skal vi nå se på nedenfor.

Customised Privacy

Koronapandemien har gjort at flere av oss, mer eller mindre frivillig, har brukt mer tid på nettet enn vi gjorde før. Dette har betydd at flere nå stiller høyere krav til netthandel, hvor vi forventer en opplevelse som er skreddersydd for oss. I bytte mot personopplysningene våre forventer vi for eksempel å få personlige rabatter, at betalingen går smidig og at vi blir presentert for produkter på en måte som er tilpasset kjøpsatferden vår.

Ikke overraskende er det forskjell på hvilke typer personopplysninger vi er mest villige til å dele, avhengig av hvor personlige de er. Villigheten til å dele personopplysninger er også forskjellig avhengig av alder. De yngre generasjonene (født etter 1985) er mer villige til å godta alle informasjonskapsler og dermed dele personopplysninger enn de eldre generasjonene.

Det at flere mennesker nå er blitt tvunget til å flytte handlingen over på nett på grunn av koronapandemien, har ført til at flere skeptikere er blitt presset inn på digitale plattformer raskere enn vi ellers ville ha sett.

Det økende antallet forbrukere som handler på nettet, medfører både nye muligheter og nye utfordringer for forretningsdrivende. I en nettbutikk er det vanskeligere å selge dyrere produkter eller anbefale produkter som samsvarer med kundens preferanser fordi du ikke er i direkte dialog med kunden. Dette er imidlertid ikke umulig, ettersom du kan bruke data du samler inn om kundene til å skape målrettede tilbud og anbefale produkter.

Payments Outlook 2021

Anna Lillejordet Rønningen

Anna Lillejordet Rønningen

Anna jobber som Digital Marketing Assistant i Nets med ansvar for Norge og hennes fokus ligger primært på å tilpasse innhold til det norske markedet. Dette gjelder både blogger, innhold på vår nettside og kommunikasjon med både kunder og partnere.

Følg Anna Lillejordet Rønningen på

Kommentarer (0)

Det er ingen kommentarer ennå

Bli den første til å kommentere innlegget.