Payments Outlook: Vi handler mer på tvers av salgskanaler

Hos Nets har vi tatt på oss fremtidsbrillene og sett på hvordan vi forventer at måten vi betaler på vil utvikle seg de kommende årene. Resultatet er en rapport som vi kaller "Payments Outlook 2021", der vi fokuserer på åtte temaer når det gjelder betalinger.

Ett av de åtte temaene er "Fluid Commerce" (handling på tvers av salgskanaler). Dette temaet utdypes nedenfor.

Fluid Commerce

I dag ser vi i økende grad en blanding av netthandel og fysisk handel, noe som påvirker måten vi handler på.

De periodiske nedstengningene av mange fysiske butikker under koronakrisen har endret måten vi handler på. Faktisk har så mange som tre av fem forbrukere endret kjøpsatferd. Netthandel er blitt mer vanlig, og mange fysiske butikker har funnet nye måter å selge produktene sine på.

Sosiale medier er blitt en god salgskanal for mange butikker under nedstengningene, ettersom dette har gitt dem mulighet til å vise frem produkter og selge dem på nett for henting i de fysiske butikkene. Bruken av "Click & Collect" har blitt brukt spesielt mye av fysiske butikker med en tilknyttet nettbutikk under nedstengningene, ettersom kjøpet dermed kan utføres via nettbutikken, varen deretter hentes i den fysiske butikken og kunden sparer fraktkostnadene.

Den endrede kjøpsatferden vil stille nye krav til de fysiske butikkene etter koronakrisen. Forbrukerne kommer til å forvente noe ekstra når de besøker en fysisk butikk, ellers kan de like så godt handle på nett hjemme fra sofaen. Som forretningsdrivende bør du derfor vurdere tiltak for å gjøre handleopplevelsen hos deg til noe spesielt.

Du bør for eksempel tenke mer på den fysiske butikken som et utstillingslokale der kundene dine kommer for å se, legge merke til og oppleve produktene dine før et kjøp.

Payments Outlook 2021

Anna Lillejordet Rønningen

Anna Lillejordet Rønningen

Anna jobber som Digital Marketing Analyst i Nets med ansvar for Norge og hennes fokus ligger primært på å tilpasse innhold til det norske markedet. Dette gjelder både blogger, innhold på vår nettside og kommunikasjon med både kunder og partnere.

Følg Anna Lillejordet Rønningen på

Kommentarer (0)

Det er ingen kommentarer ennå

Bli den første til å kommentere innlegget.