Først og fremst skal du sørge for at hjemmesiden din virker! Det du tilbyr skal være tydelig for kundene dine og det skal være lett å kjøpe. Hvis hjemmesiden ikke er ordentlig, risikerer du at kundene går fra siden med en gang. Trafikk til hjemmesiden kan man dessverre ikke se i omsetningen, og det er derfor viktig at de som besøker hjemmesiden konverterer og blir til kunder.
2. SEO optimer sidene dine
Søkemaskinoptimering, også kaldt SEO, gjør at kundene dine finner nettbutikken din når de f.eks. søker på Google. Når du SEO optimerer hjemmesiden er det viktig at du optimerer mot de riktige ordene. Undersøk hva kundene søker etter og prøv å tilpass tekstene dine etter det. Google vurderer også selv hjemmesiden, så det er viktig at siden er relevant for søkeordene og at tekstene dine gir mening. Utover å se på tekstene dine er det viktig at du har oversikt over den tekniske SEO og har utfylt f.eks. ”Meta tags” og ”Meta Descriptions”
Sosiale medier som f.eks. Facebook, Instagram og Twitter kan være gull verdt når markedsføringsbudsjettet ikke er det største. Her kan du nemlig dele innlegg og få følgerne dine til å dele innleggene. Hvis du klarer å engasjere følgerne dine kan du komme ut til mange mennesker i nettverket deres. Tenk over hvilke sosiale medier målgruppen din bruker, og fokuser på dem. Er du en B2B virksomhet er det kanskje LinkedIn og Twitter som er de mest hensiktsmessige kanaler, hvor Facebook og Instagram som utgangspunkt er mer B2C orienterte.
”Content marketing” har blitt litt av et ”Buzz Word”. Det er dog ikke helt uten grunn siden innholdet kan bety ganske mye for trafikken din, og i siste ende også for omsetningen. ”Content marketing” betyr ganske enkelt at du lager noe verdifullt innhold til målgruppen din. Det er med andre ord ikke reklame for produktene, men kan f.eks. være blogg innlegg, videoer, e-bøker osv. som omhandler emner som er relatert til ditt marked. Har du en nettbutikk som selger motetøy kunne det f.eks. være en blogg som omhandler trends, fargekombinasjoner eller noe helt annet, som målgruppen din interesserer seg for. Godt innhold kan også gi deg ekstra poeng på SEO kontoen og gir deg en konkurransemessig fordel.
Å få god omtale fra andre er gull verdt. Har du mange fornøyde kunder som vil dele den gode opplevelsen med nettverket sitt, er det noe av det beste du kan oppnå. Forbrukere har nemlig større tillit til anbefalinger fra bekjente, enn til reklamer og annen markedsføring. Kan du få følgerne dine til dele innholdet ditt med nettverket deres, kan du komme ut til veldig mange nye mennesker og dermed øke antallet av nye potentiele kunder.
Disse innleggene handler om markedsføring
Nets er en europeisk-basert leverandør av betalingstjenester. Selskapet har vært kjent som Nets siden 2010, men har en historie som går tilbake til 1968.
© 2021 Nets A/S, Alle rettigheter reservert
Kommentarer (0)
Det er ingen kommentarer ennå
Bli den første til å kommentere innlegget.