Payments Outlook: Måten vi selger produkter på endrer seg hele tiden

Hos Nets har vi tatt på oss fremtidsbrillene og sett på hvordan vi forventer at måten vi betaler på vil utvikle seg de kommende årene. Resultatet er en rapport som vi kaller "Payments Outlook 2021", der vi fokuserer på åtte temaer når det gjelder betalinger.

Ett av de åtte temaene er "Simultaneous Bundling and Unbundling" (pakkeløsninger og kjerneprodukter). Dette temaet skal vi nå se nærmere på.

Simultaneous Bundling and Unbundling

Historisk har vi kontinuerlig sett et skifte fra at bedrifter skaper pakkeløsninger for produktene sine, til at de fokuserer utelukkende på et kjerneprodukt.

Til tider har vi sett at produkttilbudene til bedrifter bli mer modulære, og at bedriftene setter sammen produktene sine på forskjellige måter og selger dem sammen som en pakke.

Da koronapandemien rammet oss og landet måtte stenge ned, påvirket det de forretningsdrivendes evne til å selge produkter og tjenester slik de var vant til. Denne begrensningen har betydd at mange, i større grad enn før krisen, har måttet fokusere utelukkende på kjerneproduktet, da især mangelen på direkte kundekontakt i kjøpssituasjonen gjorde det vanskeligere å selge flere produkter.

Vi forventer imidlertid at dette bildet vil endre seg når situasjonen blir bedre og det igjen blir mulig å ha direkte kontakt mellom kunder og forretningsdrivende.

Les hele rapporten "Payments Outlook 2021" ved å trykke på linken nedenfor.Payments Outlook 2021

Anna Lillejordet Rønningen

Anna Lillejordet Rønningen

Anna jobber som Digital Marketing Analyst i Nets med ansvar for Norge og hennes fokus ligger primært på å tilpasse innhold til det norske markedet. Dette gjelder både blogger, innhold på vår nettside og kommunikasjon med både kunder og partnere.

Følg Anna Lillejordet Rønningen på

Kommentarer (0)

Det er ingen kommentarer ennå

Bli den første til å kommentere innlegget.