OKT vs SEPT 2021: Denne høsten er av den sosiale sorten

Månedlig market insight

I disse månedlige utgavene av Nets' business-barometer får du en oppdatering på hvordan handelen i Norge utvikler seg fra måned til måned i ulike bransjer. Vi er stolte av å kunne gi deg ennå litt mer informasjon og vi håper dette kan hjelpe deg og din forretning.


Fra september til oktober ser vi en økning i nordmenns forbruk på 6,4 %. Vi bruker generelt mer penger i oktober i nesten alle kategorier. 
 
Index_okt_2021_NO
 
Nattelivet har offisielt åpnet opp igjen, og vi er ute på barer, nattklubber og restauranter mer enn vi har vært på lenge. Barer og vinmonopol har en økning på hele 112,6 % og spisesteder 12,4 %. Vi bruker, etter en lang periode hjemme, mer penger ute på byen og på sosialisering. Mer bevegelse i samfunnet synes også på transporttjenester (+39 %). Det kan forklares med at vi begynner å komme oss tilbake på kontoret, og reiser mer innenlands i Norge. Fly- og reiseselskaper har en økning fra oktober (+10,7 %). Dette er ikke uvanlig etter en ferie som høstferien, da vi ofte begynner planleggingen av neste tur kjapt etter en ferie er avsluttet.
 
tiles_oct
 
Vi ser også en økning på bookinger av hotel, kjøpt av kunder med internasjonale forretningskort. Dette indikerer at forretningsreiser til Norge har blitt mer vanlig igjen. Turistene bruker også en god del penger på transporttjenester - naturlig nok. 
Anna Lillejordet Rønningen

Anna Lillejordet Rønningen

Anna jobber som Digital Marketing Analyst i Nets med ansvar for Norge og hennes fokus ligger primært på å tilpasse innhold til det norske markedet. Dette gjelder både blogger, innhold på vår nettside og kommunikasjon med både kunder og partnere.

Følg Anna Lillejordet Rønningen på

Kommentarer (0)

Det er ingen kommentarer ennå

Bli den første til å kommentere innlegget.