Stadig flere forbrukere foretrekker å betale med mobilen. Nettopp derfor mener Nets’ Timothée Badin at en lettvint og friksjonsfri kjøpsreise blir avgjørende for å lykkes i 2021. Her er hans beste råd til hvordan du raskt kommer i gang med effektiv mobilbetaling.
Timothée Badin er ansvarlig for mobilløsninger og integrasjoner hos Nets i Europa og mener det er viktigere enn noen gang å tilby mobilbetaling både på nett og i fysiske butikker. Grunnen er at forbrukervanene har endret seg radikalt det siste året.
Ifølge for 2020, handlet 62 prosent av norske forbrukere fra en mobil eller et nettbrett i fjor, mens hele 54 prosent betalte ved hjelp av en app.
Badin forteller at det slett ikke er noen tilfeldighet at så mange velger å bruke mobilen når de skal betale akkurat nå.
Badin mener tallene fra 2020 viser at det i dag nærmest har blitt avgjørende å tilby rask betaling via mobilen – særlig hvis du vil nå de unge forbrukerne.
Vipps har hatt en enorm vekst i popularitet det siste året. Ifølge for 2020 svarer 52 prosent at de har brukt Vipps i løpet av de siste 28 dagene. Hele 35 prosent av forbrukerne mellom 18–29 år svarer at de faktisk foretrekker å betale med Vipps fremfor kort, mens 25 prosent av de mellom 30–49 svarer det samme.Noe av årsaken er at det i dag er utrolig enkelt å tilby Vipps som betalingsmetode. Gjennom Nets’ egen betalingsløsning har vi gjort det enkelt for forhandlere å tilrettelegge for rask betaling via mobilen, forklarer Badin.
Smartteknologi og effektive betalingsløsninger har i dag gjort det enkelt å betale raskt uten mange tastetrykk. Forbrukerne trenger ikke lenger å memorere kortnummer og taste inn lange tallrekker på en liten skjerm.
Skal du lykkes med å skape en friksjonsfri kjøpsreise, er det derfor viktig å tilby en enkel, mobilvennlig betalingsløsning, forklarer Badin.
Dette er en av de store fordelene med Nets’ betalingsløsning Easy. Når smarttelefonen er gjenkjent, er det eneste du trenger å gjøre å autentisere betalingen. Dette er utrolig verdifullt når du skal betale med kort, men er like effektivt til for eksempel fakturabetaling som ofte krever mange tastetrykk. Jo enklere en betalingsløsning ser ut og føles på mobilen, desto lavere er sjansen for at kunden avbryter kjøpet.
Mobilbetaling har ikke bare om mobilitet. Tvert imot har den store økningen kommet mens folk har holdt seg i ro hjemme. Det viser at mobilbetaling har mer å gjøre med at det er lettvint og at det går raskt, sier Badin.
Lurer du på noe mer i forbindelse med mobilbetaling og hvilke betalingstrender som gjelder i 2021? Last ned Nets’ e-handelsrapport for 2020 – eller kontakt oss for en uforpliktende prat!
Jeg jobber som markedsansvarlig i Nets med fokus på våre e-handelsløsninger, og blogger naturligvis om netthandel. Det er viktig for oss at våre kunder lykkes med netthandel og publiserer derfor jevnlig blogginnlegg relatert e-handel til inspirasjon, motivasjon, og læring. Send meg gjerne kommentarer, spørsmål eller tema du ønsker å lese mer om. Dersom du ønsker å være gjesteblogger kan du ta direkte kontakt med meg: smaji@nets.eu
Disse innleggene handler om netthandel
Nets er en europeisk-basert leverandør av betalingstjenester. Selskapet har vært kjent som Nets siden 2010, men har en historie som går tilbake til 1968.
© 2021 Nets A/S, Alle rettigheter reservert
Kommentarer (0)
Det er ingen kommentarer ennå
Bli den første til å kommentere innlegget.