Parkett.no økte omsetningen fra mobiltransaksjoner med 110 %

Parkett.no var på utkikk etter en betalingsløsning som kunne øke konverteringen og gjøre kjøpsprosessen enklere og tryggere for kundene sine på nett. Til slutt endte de opp med den fleksible betalingsløsningen Easy, som enkelt lar kundene betale med kort, faktura eller Vipps.  

Parkett.no er en ren nettbutikk som leverer parkett, laminat og tregulv til kunder over hele Norge. Selskapet, som har hovedkontor i Bergen og et lager på Gjelleråsen utenfor Oslo, startet opp i 2013 og har en årlig omsetning på rundt 28 millioner kroner. Da flere av kundene deres fortalte at de opplevde problemer underveis i kjøpsprosessen, skjønte gulvleverandøren at noe måtte gjøres. 

Jon-Inge Heldal daglig leder i parkett.no

 Vi fikk ofte spørsmål fra kunder som opplevde problemer med den gamle betalingsløsningen vår. Det var ganske enkelt for mye friksjon i kjøpsprosessen, sier Jon-Inge Heldal, daglig leder i Parkett.no.

For å sørge for at kundene kunne bestille gulvmaterialer av høyeste kvalitet på en enklest mulig måte, ønsket selskapet seg en kundevennlig betalingsløsning som kunne ta imot kortbetaling, faktura og Vipps.

Vi var ute etter en betalingsløsning som dekket alle behovene våre, samtidig som den skulle være så kundevennlig som mulig. Med Easy tilbyr vi kundene våre flere betalingsmuligheter, noe som gjør det enklere å handle hos oss, sier Jon-Inge.

 

Kraftig økning i omsetningen

Jon-Inge forteller at den gamle betalingsløsningen ikke var brukervennlig nok, og genererte ikke tilstrekkelig med konverteringer. Med Easy betalingsløsning er ikke dette lenger et problem.

 I betalingsløsningen vi hadde tidligere, hadde vi store problemer med sporingen. I tillegg var ikke brukervennligheten god nok. Med Easy har vi fått mange flere konverteringer, og muligheten for Vipps-betaling har gjort det lettere for kundene å bestille vareprøver. Og for oss betyr flere vareprøver økt salg.

Bilde Parkett.no 01

Jon-Inge forteller videre at overgangen til Easy betalingsløsning har ført til en betraktelig økning i omsetningen og antall konverteringer.

Med Easy har vi økt omsetningen med hele 21,5 prosent, og vi har hatt 110 prosent økning for transaksjoner på mobil. I tillegg har vi totalt 28 prosent flere transaksjoner enn tidligere – og 49 prosent flere transaksjoner på mobil.

 

Trygghet i fokus

Jon-Inge forteller at det er viktig for dem at kundene føler seg trygge når de handler varer fra dem på nett.

Den største fordelen med Easy er at Vipps er integrert i løsningen. Dette klarte ikke konkurrenten å levere. I tillegg opplever vi at Nets har en sterk posisjon hos det norske folk, noe som er med på å gi kunden trygghet i kjøpsøyeblikket.

Bilde Parkett.no 3
 

Selve implementeringen av betalingsløsningen i nettbutikken gikk smertefritt for seg, som følge av et godt samarbeid mellom Nets og nettbutikkleverandøren til Parkett.no, Digitroll.

Vi er ganske enkelt veldig fornøyd med løsningen, og vi anbefaler gladelig Nets Easy til andre bedrifter på jakt etter en fleksibel betalingsløsning som øker konverteringen og omsetningen.

Implementeringen av løsningen gikk veldig fint. Vi har ikke hatt noen utfordringer underveis, og ting har fungert godt. Og hvis det skulle dukke opp noen spørsmål underveis, vet vi at vi får raskt svar og god kundestøtte fra kontaktpersonen vår i Nets, avslutter Jon-Inge.

 

Les også om wee.no som økte sin omsetning med 30% etter å ha byttet betalingsløsning til Easy, eller Delicatessen catering som er tilfreds med å slippe unna risikoen som er forbundet med fakturabetaling nå som de tilbyr Easy betalingsløsning.

 

Er du nysgjerrig på å finne ut hvordan Easy kan være med på å øke salget og gjøre det tryggere og enklere for kunder å handle i nettbutikken din? Opprett en gratis testkonto i dag og gå live når du er klar, eller ta kontakt med oss for å finne ut mer om hvordan vi kan hjelpe deg.

 

Disse fordelene får du med Easy:

  • Sømløs betalingsopplevelse: Kundene slipper å fylle ut kontakt- og betalingsopplysninger hver gang de handler hos deg, noe som bidrar til flere gjennomførte kjøp og høyere omsetning.
  • En enklere hverdag: Easy håndterer faktureringen, slik at du slipper å bruke unødvendig tid på administrasjon og betalingspurringer.
  • Du får alltid betalt: Med Easy slipper du risikoen for svindel, siden vi tar ansvar for kredittrisikoen.
  • God kundesupport: Uansett størrelse på bedriften din tilbyr vi god support og hjelp til å justere løsningen etter dine behov.
  • Mulighet for delbetaling: Med fakturabetaling kan kunden betale et fast beløp per måned frem til hele beløpet er nedbetalt, mens du som nettbutikkeier vil få betalt hele kjøpesummen med en gang.

 

New Call-to-action

Sepideh Majidzadeh

Sepideh Majidzadeh

Jeg jobber som markedsansvarlig i Nets med fokus på våre e-handelsløsninger, og blogger naturligvis om netthandel. Det er viktig for oss at våre kunder lykkes med netthandel og publiserer derfor jevnlig blogginnlegg relatert e-handel til inspirasjon, motivasjon, og læring. Send meg gjerne kommentarer, spørsmål eller tema du ønsker å lese mer om. Dersom du ønsker å være gjesteblogger kan du ta direkte kontakt med meg: smaji@nets.eu

Følg Sepideh Majidzadeh på

Kanskje du vil lese også

Disse innleggene handler om betalingsløsning

Kommentarer (0)

Det er ingen kommentarer ennå

Bli den første til å kommentere innlegget.