Lampehuset øker salget på nett med Nets Easy

Belysningskjeden Lampehuset ønsket å oppgradere nettsiden sin for å gi kundene en raskere og tryggere handleopplevelse. Med hjelp fra ekspertene i Ny Media og en vellykket implementering av betalingsløsningen Nets Easy har lampespesialisten på rask tid økt både salget og konverteringsraten.

Lampehuset er med sine 37 butikker over hele landet og over 300 ansatte Norges ledende faghandelkjede innen belysning og jobber hver dag for å lyse opp tilværelsen i de tusen hjem.

Anna Svard

I tillegg til de fysiske butikkene har vi også en nettbutikk med over 2000 produkter.Her finner du lamper og belysning i alle stiler og prisklasser, interiørprodukter og sesongvarer som julepynt, sier Anna Svärd, E-Commerce Manager i Lampehuset.

 

I 2019 sto nettsalget til Lampehuset for beskjedne ni prosent av omsetningen, og behovet var stort for å optimalisere nettsiden på en måte som gjorde det enklere for kundene å handle.

 

Vi så at det var mye vi kunne gjøre for å forbedre nettsiden vår, og vi hadde store vekstambisjoner. I tett samarbeid med Ny Media så vi derfor på hvordan vi kunne gjøre kundereisen så smidig og sømløs som mulig, sier kollega Cecilie Ciekals, Performance Marketing Manager i Lampehuset.

 

Ny Media – eksperter på nettbutikkløsninger

Ny Media har 19 ansatte og jobber primært innen e-handel, med løsninger som kan tilpasses alle typer kundereiser og -flater. I 2020 hjalp de Lampehuset med å implementere en splitter ny nettbutikkplattform.

 

Joakim Kålås, Chief Digital Officer, Nymedia AS

Lampehuset er en kjempeviktig kunde for oss, og vi er heldige som har fått være med på reisen deres. Jobben vår er å sørge for at de har den nødvendige fleksibiliteten for å henge med på den raske digitale utviklingen. Dette får de med plattformen vår, sier Joakim Kålås, Chief Digital Officer i Ny Media.

 

I tillegg til å utforme en enklere og mer oversiktlig nettbutikk har Ny Media blant annet hjulpet Lampehuset med å få på plass en kundeklubb og en rekke andre smarte integrasjoner for å øke kundelojaliteten – og ikke minst salget.

 

Nets Easy forenkler betalingsprosessen

Etter at nettsiden ble flyttet over på den nye plattformen, kom resultatene raskt. I 2020 opplevde Lampehuset en vanvittig omsetningsvekst på 58 prosent sammenlignet med året før, et tall som økte med ytterligere 13 prosent i 2021.

Som en integrert del av den nye plattformen finner vi også betalingsløsningen Nets Easy, som forenkler og effektiviserer kundereisen på nettsiden ytterligere.

Cecilie Ciekals

Kundene våre er opptatt av at det skal være enkelt og trygt å handle. Det er også viktig for oss i Lampehuset. Med tidligere betalingsløsninger har det vært mye manuelt arbeid. Det var mange portaler vi måtte behandle transaksjoner i, og det var mye svindel. Med Nets Easy slipper vi alt dette, sier Cecilie Ciekals, markedsansvarlig i Lampehuset. 

Hun mener hovedgrunnen til at Nets Easy fungerer så godt, er fordi det er få steg i kjøpsprosessen, og at løsningen er enkel å bruke både på desktop og mobil. Joakim Kålås i Ny Media sier seg enig.

Kunder på nett ønsker en rask, enkel og smertefri handel – med flere betalingsalternativer. Dette får kundene til Lampehuset nå. Nets Easy har også et fortrinn i at den tilbyr betaling mellom bedrifter. Det er praktisk å ha alt på samme plattform, i stedet for å dele opp prosessen med ulike systemer, sier Kålås.

 

Stadig mer populært med Vipps

Da Lampehuset skulle velge betalingsløsning, var de i utgangspunktet opptatt av tre ting: Den skulle være smidig og enkel å bruke for kundene, den skulle eliminere manuelle prosesser for Lampehusets ansatte, og den skulle være konkurransedyktig på pris. I tillegg var det en ekstra bonus som gjorde at valget til slutt falt på Nets Easy.

Vi merket at flere av kundene våre etterspurte Vipps som betalingsalternativ, og det var bare Nets Easy som hadde dette integrert i betalingsløsningen. I dag ser vi at nesten 40 prosent av kundene våre velger å betale med Vipps. Samtidig har de muligheten til å betale med kort, faktura og delbetaling, sier Ciekals.

 

Utvider med svenske House of Lamps

Det siste året har Lampehuset også opplevd en økende etterspørsel fra naboene våre i øst.

Vi så plutselig en stor etterspørsel fra Sverige og fikk mange henvendelser fra svensker om det var mulig å få tilsendt produkter hjem. Det er et marked vi har hatt lyst til å prøve oss i lenge, og nå har vi endelig tatt steget og lansert houseoflamps.se, sier Svärd.

Lampehuset 26026002
 

Hun er svært fornøyd med Nets Easy og det gode samarbeidet med Ny Media.

Ny Media sørger for at vi har alle de beste tekniske løsningene på plass, med betalingsløsninger, kundeklubb, B2B-plattform og videreutvikling. I tillegg hjelper de oss med de strategiske utfordringene vi har – noe vi er veldig takknemlige for, avslutter Svärd.

 

Flere selskaper deler om deres erfaringer med Nets Easy checkout

 

Disse fordelene får du med Easy:

  • Sømløs betalingsopplevelse: Kundene slipper å fylle ut kontakt- og betalingsopplysninger hver gang de handler hos deg, noe som bidrar til flere gjennomførte kjøp og høyere omsetning.
  • En enklere hverdag: Nets Easy håndterer faktureringen, slik at du slipper å bruke unødvendig tid på administrasjon og betalingspurringer.
  • Du får alltid betalt: Med Nets Easy slipper du risikoen for svindel, siden vi tar ansvar for kredittrisikoen.
  • God kundesupport: Uansett størrelse på bedriften din tilbyr vi god support og hjelp til å justere løsningen etter dine behov.
  • Mulighet for delbetaling: Med fakturabetaling kan kunden betale et fast beløp per måned frem til hele beløpet er nedbetalt, mens du som nettbutikkeier vil få betalt hele kjøpesummen med en gang.
     

Er du nysgjerrig på å finne ut hvordan Easy kan være med på å øke salget til bedriften din og gjøre det tryggere og enklere for kundene å handle fra deg? Ta kontakt med oss for å finne ut mer om hvordan vi kan hjelpe deg!

 

New Call-to-action

Sepideh Majidzadeh

Sepideh Majidzadeh

Jeg jobber som markedsansvarlig i Nets med fokus på våre e-handelsløsninger, og blogger naturligvis om netthandel. Det er viktig for oss at våre kunder lykkes med netthandel og publiserer derfor jevnlig blogginnlegg relatert e-handel til inspirasjon, motivasjon, og læring. Send meg gjerne kommentarer, spørsmål eller tema du ønsker å lese mer om. Dersom du ønsker å være gjesteblogger kan du ta direkte kontakt med meg: smaji@nets.eu

Følg Sepideh Majidzadeh på

Kommentarer (0)

Det er ingen kommentarer ennå

Bli den første til å kommentere innlegget.