Billettleverandøren EasyTicket startet opp i 2021 og spesialiserer seg på salg av billetter til naturparker, konserter, omvisninger, forestillinger og andre arrangementer. For å sikre at kundene deres kan betale trygt og rask på nett, tar det nyoppstartede selskapet i bruk den fleksible betalingsløsningen Nets Easy.
I oktober 2020 bestemte Olav Ludvig Jordal og Kees Oscar Ekeli seg for å starte opp sitt eget billettselskap for å møte den økende forespørselen etter billetter til Bjørneparken i Flå. Planlegging, testing og utvikling ble gjort på fritiden og i helger, og under seks måneder senere var løsningen i drift.
Den største kunden vår er Bjørneparken, hvor hver åpningsdag er som et arrangement med opptil 1500 publikummere. I tillegg selger vi billetter til festivaler, omvisninger, konserter og andre arrangementer, sier daglig leder i EasyTicket, Olav Ludvig Jordal.
EasyTicket har siden oppstarten opplevd en eventyrlig suksess, med rundt 24 000 ekspederte ordre og mer enn 93 000 solgte billetter. Selskapet, som i dag består av et team på fire personer, leverer dermed svarte tall i sitt første driftsår og har ambisjoner om å doble transaksjonsvolumet i 2022 – i tett samarbeid med Nets.
For å gjøre det enkelt for kundene å bestille billetter til arrangementer på nett, var EasyTicket på jakt etter en betalingsløsning som var like brukervennlig, stabil og intuitiv som billettsystemet de hadde utviklet.
Det var veldig viktig for oss å kunne tilby en betalingsløsning fra en velrennomert og godt etablert aktør i markedet. For å kunne håndtere store volumer er brukervennlighet, pålitelighet og høy oppetid viktige stikkord for oss, og alt dette får vi med Nets og betalingsløsningen Easy, sier Olav, og legger til:
Refunderingsmuligheten på noen dager, har vært alfa og omega og gir oss en stor fordel sammenliknet med andre konkurrenter, som ofte bruker 30 dager.
Nets er opptatt av å gjøre det så enkelt som mulig for folk å betale for produkter og tjenester. Med betalingsløsningen Easy slipper kundene blant annet å fylle ut kontakt- og betalingsopplysninger hver gang de handler, noe som fører til flere gjennomførte kjøp og høyere omsetning. Videre får kundene muligheten til å betale for billettene med både kort, Vipps, faktura eller MobilePay.
I 2021 solgte vi nettbilletter for 33 millioner kroner gjennom EasyTicket, med en konvertering på opp mot 15 prosent! At vi har en stabil og fleksibel betalingsløsning som gjør det enkelt for kundene våre å betale, er noe av grunnen til den høye konverteringsraten, forteller Olav.
En stor fordel med Easy er at det er enkelt for bedrifter å ta i bruk løsningen. På Easy tech site finner du både demoshop og informasjon om integrasjonsmuligheter.
Implementeringen gikk enkelt og hurtig for seg, med en superrask onboarding. Samtidig vet vi at Nets plukker opp telefonen dersom vi har spørsmål eller trenger hjelp, sier Olav, før han avslutter med et par lovord til:
Det betyr mye for oss å samarbeide med en «high end» betalingsleverandør som vi vet kundene våre har tillit til og føler seg komfortable med. Vi er ganske enkelt veldig fornøyd med samarbeidet og gleder oss til fortsettelsen.
Det er flere selskaper som har valgt å stå frem og dele om deres gode erfaring med Easy checkout og hvordan det har økt deres omsetning. Her er noen av dem Bildeler.no, Parkett.no, wee.no, Delicatessen, Tim Wendelboe.
Er du nysgjerrig på å finne ut hvordan Easy kan være med på å øke salget og gjøre det tryggere og enklere for dine kunder å handle i nettbutikken din? Send oss en mail på ecom-sales-no@nets.eu
Jeg jobber som markedsansvarlig i Nets med fokus på våre e-handelsløsninger, og blogger naturligvis om netthandel. Det er viktig for oss at våre kunder lykkes med netthandel og publiserer derfor jevnlig blogginnlegg relatert e-handel til inspirasjon, motivasjon, og læring. Send meg gjerne kommentarer, spørsmål eller tema du ønsker å lese mer om. Dersom du ønsker å være gjesteblogger kan du ta direkte kontakt med meg: smaji@nets.eu
Disse innleggene handler om netthandel
Nets er en europeisk-basert leverandør av betalingstjenester. Selskapet har vært kjent som Nets siden 2010, men har en historie som går tilbake til 1968.
© 2021 Nets A/S, Alle rettigheter reservert
Kommentarer (0)
Det er ingen kommentarer ennå
Bli den første til å kommentere innlegget.